BOENDE

Lagen som väljer skolboende kommer att bo mer utspritt i varje skolsal. Därmed kommer varje lag ha 2-3 klassrum till förfogande.

Varje lag kommer också ha tillgång till en till två egna toaletter med lagnamnet på.

Endast de spelare och ledare med ackreditering genom svarta armband kommer att bli insläppta av våra entrévärdar som kommer stå vid entréerna.

Vi kommer göra vårt yttersta för att varje åldersklass ska bo på samma skola alternativt att flera lag från samma förening bor tillsammans.

MATCH

I skrivande stund kommer endast spelare och ledare släppas in i hallarna med rätt ackreditering. Lagen kommer få tillträde 20 minuter innan matchstart. Uppvärmning får antingen göras utomhus eller på planen ca 5-10 minuter innan matchstart.

Sidbyte i matcher ska inte förekomma.

Lagen ska inte tacka av varandra efter matchen, istället ska de så snabbt som möjligt lämna planen in i omklädningsrummet.

I så stor utsträckning som möjligt kommer åldersklasser att spela isolerat i olika hallar.

STÄD

Omklädningsrum kommer att städas inklusive spritning regelbundet under dagarna.

Toaletter i både skolor och hallar ska städas och spritas regelbundet under dagarna.

VID SJUKDOMSSYMPTOM

Om deltagare uppvisar sjukdomssymptom innan turneringen ska deltagaren inte följa med till turneringen. Pengarna betalas för den enskilde deltagaren. Om en deltagare får sjukdomssymptom under turneringen betalas inte pengarna tillbaka för den deltagaren.

Det kommer finnas grupprum som endast ska användas vid enstaka sjukdomssymptom. Den som uppvisar sjukdomssymptom ska så snart som möjligt lämna turneringen, tills dess att det är möjligt att deltagaren kan lämna turneringen kommer den att isoleras i grupprum som finns i skolor/hallar.

Om majoriteten av ett lag insjuknar kommer de att isoleras från övriga lag i en skola.

Ledarna i respektive lag ansvarar för att varje spelare fyller i ett självskattningsformulär inför avresa till cupen.

RESA TILL TURNERINGEN

Vi uppmanar lag att inte åka kollektivt till turneringen utan att istället använda privata transportmedel.

FUNKTIONÄRER

Alla som jobbar med samhällsviktiga jobb uppmanas att inte jobba på cupen i enlighet med FHM:s riktlinjer.

Alla funktionärer kommer på morgonen att fylla i ett självskattningsformulär för att säkerställa att inga med förkylningssymptom kommer att jobba.

HANTERING AV COVID-19 ELLER LIKARTAD PANDEMI

Vi för kontinuerligt dialog med Örebro kommun och Svenska Handbollsförbundet gällande förutsättningarna för cupen. Vi följer alltid de regler som ställs på genomförande av cupen. För närvarande jobbar vi utefter att spela utan publik, men med ett antal ackrediterade medföljare för att klara transporter till, under och från cupen. Vi kommer också att ha längre paus mellan matcher för att slippa onödiga möten.

Om cupen ställs in pga Covid-19 eller likartade pandemiorsaker före den 20 augusti får lagen full återbetalning av samtliga avgifter.
Om cupen ställs in pga Covid-19 eller likartade pandemiorsaker efter den 20 augusti återbetalas samtliga deltagaravgifter. Anmälningsavgiften betalas tillbaka med ett avdrag på max 500 kr/lag för redan tagna kostnader.

Viktigt att tänka på är att vi följer de råd och regler som FHM ger. Därför kan begränsningar i hur många lag vi kan hantera och hur många övernattande på cupen vi kan ha ändras under anmälningstidens gång. Ni kan säkra er plats i cupen genom att betala anmälningsavgiften. Datum för inbetalning av anmälningsavgift avgör turordning om antalet lag kommer begränsas.